Dag 5: Relaxdag 

Het is belangrijk om je te realiseren dat rust één van de belangrijkste elementen is om je huid te herstellen, dus zorg ervoor dat je genoeg slaapt en je je huid niet overbelast met schoonheidsproducten. Zoals we allemaal weten zit schoonheid niet alleen van buiten, maar kunnen we de natuur ook van binnenuit een handje helpen. We starten vandaag daarom met een ontspannen Demak’Up-reiniging en daarna gaan we onze spieren en bloedcirculatie verbeteren met ‘face yoga’. Inderdaad, dat heb je goed gelezen, yoga voor het gezicht. Je gezicht bevat immers ook 57 spieren die net als de andere spieren in je lijf getraind kunnen worden om strakker te worden. We geven je daarom 5 oefeningen om je gezicht te trainen én tegelijkertijd te ontspannen!

De voordelen:
Door het trainen van je gezichtspieren worden deze strakker en wordt de opbouw van collageen gestimuleerd. Daarnaast heeft gezichtsyoga een ontspannende werking en kan het hoofdpijn verlichten.

Face yoga

De stappen:

Oefening 1
Tik lichtjes met je vingertoppen over het hele gezicht. Wrijf je handen warm en leg ze vervolgens zachtjes over je ogen. Sluit je ogen en voel de warmte van je handen. Adem diep in en uit en ontspan je gezicht.

Oefening 2
Trek je lippen samen als een vissenmond en probeer tegelijkertijd te lachen. Herhaal 5 keer.

Oefening 3
Maak van je duim en wijsvinger een C. Ontspan en open je ogen wijd met de letter C die je vingers vormen. Zorg dat je gezicht ontspannen en relaxed blijft. Herhaal dit 3 keer, waarbij je de C steeds ongeveer tien seconden vasthoudt.

Oefening 4
Maak je wangen zo bol mogelijk met lucht. Knijp je lippen stevig op elkaar. Verplaats dan de lucht van links naar rechts, heen en weer. Herhaal 10 keer per kant. 

Oefening 5
Maak een V-teken met je vingers, plaats je vingers vervolgens op het begin- en eindpunt van je wenkbrauwen. Kijk omhoog terwijl je je onderste oogleden naar boven brengt en je ogen daarmee samenknijpt. Zorg dat je gezicht ontspannen blijft en herhaal zes keer. Na de oefening knijp je je ogen stevig dicht voor tien seconden. En relax…

button

Tip van Kim Berger

Behalve dat ‘face yoga’ helpt de doorbloeding van de huid te stimuleren, train je hierbij ook de spieren van het gezicht. En net zoals we dat doen in de sportschool om ons figuur stevig te houden, kunnen we dat ook zeker doen om het ‘hangen’ van ons gezicht tegen te gaan! 

Judith

“Een lekker kickstart voor het begin van een dieet, of gewoon om je huid weer lekker op te frissen. Juist in de zomer dragen we over het algemeen minder make up, en is het dus extra belangrijk dat je huid glanst en straalt.”

Blog: Mommylovespink

En jij?

We zijn uiteraard ook erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Hoe heb je de challenge van vandaag ervaren? Heb je nog tips of tricks voor andere meiden?

Laat je reactie dan achter in de comments!

Jullie reacties